Bij Stichting Archipel Onderwijs & Kinderopvang werken medewerkers dagelijks aan het verbeteren van kwaliteit, met een goed aanbod en positieve relaties als basis. Toch kunnen er waar mensen samenwerken fouten of misverstanden ontstaan.

Archipel vindt het belangrijk dat ouders en medewerkers snel de juiste persoon, zoals een medewerker of (externe) vertrouwenspersoon, weten te vinden als er ontevredenheid is. De Archipel-klachtenregeling beschrijft hoe de organisatie met klachten omgaat. 

De meeste klachten worden in eerste instantie besproken en opgelost in goed overleg tussen ouders, medewerkers en leidinggevenden. Als dit niet tot een oplossing leidt, kan de klachtenregeling worden gebruikt. Hierin staat stap voor stap beschreven hoe klachten worden behandeld. Bekijk de klachtenregeling.

Gerelateerde onderwerpen

Ouders

Wij beseffen hoe bijzonder het is dat u uw kinderen aan ons toevertrouwt. We doen ons best uw kind zich optimaal te laten ontwikkelen. Het kan gebeuren dat u andere verwachtingen hebt dan wij waar kunnen maken of dat wij zaken anders inschatten. Dat kan emoties oproepen. Het gaat immers om uw kind. Dit vraagt om zorgvuldige en respectvolle communicatie. Emoties communiceren in bijvoorbeeld een mail kan allerlei ongewilde effecten geven voor u, maar ook voor ons. En daar wordt uw kind nooit beter van...